TEK NUMARA 112

TEK NUMARA 112

İçişleri Bakanlığımız tarafından yürütülmekte olan ve Tüm Acil Çağrıların  (İtfaiye:110, Sağlık:112, Afad:122, Polis:155, Jandarma:156 ve Orman Yangını:177) TEK NUMARA 112 altında toplanması ve acil duruma müdahale ekiplerinin aynı merkezden sevk ve koordinasyonunun sağlanması amacıyla her ilde Valilikler bünyesinde  112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlükleri kurulmuştur. 

21.04.2025 12

21-04-2025

İçişleri Bakanlığımız tarafından yürütülmekte olan ve Tüm Acil Çağrıların  (İtfaiye:110, Sağlık:112, Afad:122, Polis:155, Jandarma:156 ve Orman Yangını:177) TEK NUMARA 112 altında toplanması ve acil duruma müdahale ekiplerinin aynı merkezden sevk ve koordinasyonunun sağlanması amacıyla her ilde Valilikler bünyesinde  112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlükleri kurulmuştur. 

 

Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüz ise Haziran 2013 tarihinde hizmete girmiş olup, tüm acil çağrı numaralarının TEK NUMARA 112 'den karşılanması için yürütülen çalışmalar en son olarak  11 Şubat 2020 tarihinde ilçe güvenlik birimlerinin de sisteme entegrasyonu ile tamamlanmıştır. Bu tarihten itibaren İlimiz genelindeki tüm acil durum ekiplerine  TEK NUMARA 112 'den ulaşılabilmektedir.
    
Ayrıca yine İçişleri Bakanlığımız tarafından hazırlanan ve hizmete giren Engelsiz 112 aplikasyonu sayesinde Konuşma ve Duyma Engelli Vatandaşlarımızın da hiç kimseye ihtiyaç duymadan Acil Durum ekiplerine ulaşabilmeleri sağlanmıştır.

 

112 Acil Çağrı Hattının gereksiz arama ve asılsız ihbarlarla meşgul edilmemesi, gerçek ihtiyaç sahibi vatandaşlarımıza daha hızlı ulaşabilmemiz açısından hayati önem taşımaktadır.
    
 Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Kaynak: https://www.112.gov.tr/acildurumdateknumara112